Se incarca...
Seminte chia
Semintele de chia fac parte din noua generatie de super-alimente, aflandu-se aproape de topul celor mai sanatoase si nutritive mancaruri de pe planeta.  Semintele de chia au numeroase beneficii asupra sanatatii creierului si a intregului organism. Semintele chia, obtinute din Salvia Hispanica, o planta inrudita cu menta ce creste in America de Sud, erau consumate inca de pe vremea Aztecilor si Mayasilor cu rol de energizante naturale.  Denumirea de chia este de altfel preluata din limba antica a mayasilor, cu sensul de putere. Chia se numara printre super-alimentele moderne care nu sunt in realitate descoperiri recente ci redescoperiri ale unor alimente pe care culturile antice le considera sacre si le foloseau pentru numeroasele beneficii asupra sanatatii. Rolul de super-aliment este bine meritat de micutele seminte de chia care nu impresioneaza vizual ci prin continutul nutritional. Spre exemplu, doar 30 de grame de seminte ce chia contin: - 11 grame de fibre - 4 grame de proteine - 9 grame de grasimi ( printre care mai mult de jumatate Omega 3, mai mult decat somonul) - 18 % din doza zilnica recomandata de calciu - 30 % din doza zilnica recomandata de mangan - 30% din doza zilnica recomandata de magneziu - 27% din doza zilnica recomandata de fosfor - zinc, complex de vitamina si potasiu - 137 de calorii   Beneficiile consumului de seminte chia Conform unui studiu realizat in Mexic de catre centrul de Investigatii si Studii Avansate IPN,  pe langa impresionantul continut nutritional, semintele de chia sunt extrem de bogate in anti-oxidanti care lupta cu radicalii liberi, impiedicand deteriorarea moleculara ce contribuie la apartia bolilor batranetii si a cancerului. Continutul de antioxidanti, valoarea nutritionala dar si faptul ca din 12 grame de carbohidrati continute in 30 de grame de chia, 11 grame sunt fibre ce promoveaza un tranzit intestinal sanatos si reduc consumul de calorii inducand o stare de satietate, fac din semintele chia unul dintre cele mai importante super-alimente pe care le-ati putea adauga in dieta zilnica. Datorita continutului ridicat de fibre, semintele de chia pot absorbi pana la 10-12 ori greutatea lor in apa, transformandu-se astfel in gel. Aceasta calitate este utila atat in ceea ce priveste versatilitatea modului de preparare, cat si dupa ingerare, pentru ca semintele de chia isi maresc volumul in stomac, tinand de foame pentru mai mult timp. De asemenea, raportat la greutatea totala, semintele de chia contin aproximativ 14% proteine, o valoare extrem de ridicata fata de alte plante.   Un consum crescut de proteine reduce poftele cu peste 60% si nevoia de gustari din timpul zilei cu peste 50%, fiind un ajutor binevenit in lupta cu kilogramele in plus. Tot continutul de proteine din semintele de chia le transforma intr-un super-aliment de baza in dietele vegetariene, vegane si raw vegane unde inlocuiesc cu succes proteinele animale.
Citeste mai mult
Semintele de chia fac parte din noua generatie de super-alimente, aflandu-se aproape de topul celor mai sanatoase si nutritive mancaruri de pe planeta.  Semintele de chia au numeroase beneficii asupra sanatatii creierului si a intregului organism. Semintele chia, obtinute din Salvia Hispanica, o planta inrudita cu menta ce creste in America de Sud, erau consumate inca de pe vremea Aztecilor si Mayasilor cu rol de energizante naturale.  Denumirea de chia este de altfel preluata din limba antica a mayasilor, cu sensul de putere. Chia se numara printre super-alimentele moderne care nu sunt in realitate descoperiri recente ci redescoperiri ale unor alimente pe care culturile antice le considera sacre si le foloseau pentru numeroasele beneficii asupra sanatatii. Rolul de super-aliment este bine meritat de micutele seminte de chia care nu impresioneaza vizual ci prin continutul nutritional. Spre exemplu, doar 30 de grame de seminte ce chia contin: - 11 grame de fibre - 4 grame de proteine - 9 grame de grasimi ( printre care mai mult de jumatate Omega 3, mai mult decat somonul) - 18 % din doza zilnica recomandata de calciu - 30 % din doza zilnica recomandata de mangan - 30% din doza zilnica recomandata de magneziu - 27% din doza zilnica recomandata de fosfor - zinc, complex de vitamina si potasiu - 137 de calorii   Beneficiile consumului de seminte chia Conform unui studiu realizat in Mexic de catre centrul de Investigatii si Studii Avansate IPN,  pe langa impresionantul continut nutritional, semintele de chia sunt extrem de bogate in anti-oxidanti care lupta cu radicalii liberi, impiedicand deteriorarea moleculara ce contribuie la apartia bolilor batranetii si a cancerului. Continutul de antioxidanti, valoarea nutritionala dar si faptul ca din 12 grame de carbohidrati continute in 30 de grame de chia, 11 grame sunt fibre ce promoveaza un tranzit intestinal sanatos si reduc consumul de calorii inducand o stare de satietate, fac din semintele chia unul dintre cele mai importante super-alimente pe care le-ati putea adauga in dieta zilnica. Datorita continutului ridicat de fibre, semintele de chia pot absorbi pana la 10-12 ori greutatea lor in apa, transformandu-se astfel in gel. Aceasta calitate este utila atat in ceea ce priveste versatilitatea modului de preparare, cat si dupa ingerare, pentru ca semintele de chia isi maresc volumul in stomac, tinand de foame pentru mai mult timp. De asemenea, raportat la greutatea totala, semintele de chia contin aproximativ 14% proteine, o valoare extrem de ridicata fata de alte plante.   Un consum crescut de proteine reduce poftele cu peste 60% si nevoia de gustari din timpul zilei cu peste 50%, fiind un ajutor binevenit in lupta cu kilogramele in plus. Tot continutul de proteine din semintele de chia le transforma intr-un super-aliment de baza in dietele vegetariene, vegane si raw vegane unde inlocuiesc cu succes proteinele animale.

Produse complementare

Filtreaza produsele
Seminte de chia raw bio 500g, Dragon Superfoods

Cel mai vandut

27,90 lei

Seteaza alerta stoc
Stoc Epuizat
Seminte de chia raw 200g Dragon Superfoods

12,90 lei

Seteaza alerta stoc
Stoc Epuizat